Przewodnik po analizie dla zdezorientowanych - Jak właściwie zabrać się za analizę i przejść zielonym lub czarnym szlakiem
Hanna Tomaszewska
Myśl przewodnia
Doprowadzanie do skutecznych rozwiązań to bardziej sztuka niż rzemiosło. Jednak dla ułatwienia można pokusić się o pewne schematy. Dzielę się z Tobą moimi szablonami i mapami, żeby uporządkować proces i pomóc Ci przejść krok po kroku po trasie dla początkujących lub ekspertów.
Opis
“Mam zebrać wymagania. Jak się za to zabrać?” – pyta ktoś. I jak tu odpowiedzieć? Streścić kilka książek, lat doświadczeń i listę zastrzeżeń, kiedy jednak zachować się wprost przeciwnie? Trudno odpowiedzieć i odejść ze spokojem, że to wystarczy. Uproszczenia czasem kłamią.
Choć po latach podąża się głównie za intuicją, to jednak są pewne schematy myślenia. Szukam najpierw celu, interesariuszy, znaczenia słów, zakresu, szczegółów wymagań. Analiza ma swoje szablony, które odtwarza się w głowie przerabiając je na potrzeby sytuacji. Można przygotować mapę analizy i zaznaczyć na niej szlak zielony, niebieski, czarny. Można powiedzieć wyruszającemu co warto spakować. I tego, myślę, bardzo potrzeba.
Słyszymy o ogromie dobrych praktyk, aspektów, narzędzi analitycznych. W głowie nowicjusza brakuje im jednak kontekstu. Kiedy to zastosować, po czym, co po kolei?
Wybierz swój szlak: dla adeptów analizy, specjalistów lub ekspertów. Zobacz mapę trasy z opisem krok po kroku. Dowiedz się co spakować.
Grupa docelowa
Osoby, które otrzymały zadanie zebrania wymagań w projekcie
Osoby, które chcą nauczyć się zbierać wymagania
Początkujący w analizie, którzy chcą sobie poukładać, co robić po kolei
Średniozaawansowani, którzy chcą uprościć lub uzupełnić swoje analizy
Analitycy biznesowi, którzy chcą porównać swoje z moimi schematami, zainspirować się i podyskutować o lepszych sposobach
5 wniosków dla uczestników
- Analiza biznesowa to bardziej sztuka niż rzemiosło i podążanie za schematem. Jednak od czegoś trzeba zacząć.
- Zostawię Ci mapę z elementami, które występują w analizie. Uporządkuje ona kolejność czynności i pomoże Ci pamiętać o nich w projektach.
- Zostawię Ci szlaki do wyboru: najprostszy, średniozaawansowany, full wypas
- Dam Ci wskazówki, czego potrzebujesz, żeby przejść danym szlakiem
- Pokażę Ci zastosowanie schematu na przykładzie
Prelegent

Hanna Tomaszewska – Analityk Biznesowy, Analiza IT
Analityk Biznesowy od 8 lat. Certyfikat CBAP z BABOK v. 3. Członek zarządu IIBA WPC ds. Edukacji. Mgr inż. informatyki. Absolwent studiów podyplomowych z Psychologii w Biznesie, Copywritingu, Content Managementu i Storytellingu oraz zarządzania na SGH.
Prowadziła zajęcia z analizy na Politechnice Gdańskiej. Zbierała doświadczenia w różnych firmach wytwarzających oprogramowanie dla sektora publicznego, prywatnego, branż finansowej, telekomunikacyjnej, transportowej i innych. Pracowała nad analizami jako jedyny analityk, wiodący analityk, lider zespołu i członek kilkudziesięcioosobowego zespołu analityków w projektach polskich i zagranicznych.
Szkoli (już prawie 1500 osób na szkoleniach i kursach), doradza, pomaga we wdrażaniu i usprawnianiu analizy w firmach. Pisze artykuły, kursy on-line (Kurs Adeptów Analizy, Kurs Specjalistów Analizy), przygotowuje raporty branżowe (Raport Zarobków Analityków). Prowadzi bloga Analiza IT oraz podcast Najpierw Analiza.