Pozyskiwanie i modelowanie wymagań w projektach IT

Rafał Borowiec
Miłosz Musialik

Prezentacja


Publikowane materiały i nagrania są własnością Autorów. Mogą być wykorzystywane wyłącznie z poszanowaniem praw autorskich.
Myśl przewodnia

Warsztat ma na celu przedstawienie procesów pozyskiwania i modelowania wymagań w projektach IT. Uczestnicy warsztatu będą mieli okazję dowiedzieć się w jaki sposób tworzy się i pracuje z historyjkami użytkownika. Na podstawie omówionego przykładu, uczestnicy warsztatu będą tworzyć mapę, która posłuży do zwizualizowania projektowanego rozwiązania oraz priorytetyzacji wymagań.

Opis
  1. Podstawy modelowania wymagań w formie User Stories
  2. Przedstawienie business case’u, w którym uczestnicy zapoznają się z Story Mappingiem.
  3. Modelowanie User Journey na podstawie przedstawionych case’ów
  4. Modelowanie User Stories oraz tworzenie Story Mapy
  5. Prezentacja Map przez uczestników.
  6. Pytania i odpowiedzi.
Grupa docelowa

analitycy biznesowi, menedżerowie zespołów IT, menedżerowie projektów, liderzy

3 wnioski dla uczestników
  1. Komunikowanie wymagań w projektach prowadzonych metodykami zwinnymi.
  2. Od czego rozpocząć modelowanie wymagań.
  3. Wykorzystywanie Story Mappingu w procesie modelowania wymagań projektowych.
Prelegenci

Rafał Borowiec

Profesjonalista IT, entuzjasta open source oraz zwinnych metodyk wytwarzania oprogramowania, developer, wykładowca i trener IT, sporadycznie bloger (http://blog.codeleak.pl/)

Miłosz Musialik

Analityk biznesowy, absolwent SGH i biotechnologii na GUMedzie. Specjalista z zakresu analizy biznesowej oraz Lean Solution Creation. Entuzjasta Lean Start-up, Business Analysis Body of Knowledge oraz Agile Project Management. W codziennej pracy zajmuje się definiowaniem potrzeb biznesowych, szukaniem rozwiązań oraz modelowaniem procesów biznesowych. Szczególnie zainteresowany procesami zarządzania zmianą w organizacji, a po godzinach amator grania na gitarze elektrycznej i… oczywiście komputerze.